English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Επιρρηματικές προτάσεις στα Αρχαία Ελληνικά (Β΄ Μέρος)

Εδώ θα βρείτε θεωρία και φύλλο εργασίας για τις δευτερεύουσες χρονικές, υποθετικές και επιρρηματικές αναφορικές προτάσεις στα αρχαία ελληνικά.

Δ΄ Επεισόδιο (στίχοι 1500-1592)

Φύλλο εργασίας 14
Απαντήσεις φύλλου εργασίας 14
Φύλλο εργασίας 15
Απαντήσεις φύλλου εργασίας 15

Ο Μενέλαος με νέα στολή. Στο βάθος δούλος που κρατά
προσφορές για τον δήθεν νεκρό Μενέλαο.

Δείτε εδώ απόσπασμα παράστασης


Επιρρηματικές προτάσεις στα Αρχαία Ελληνικά (Α΄ Μέρος)

Εδώ θα βρείτε θεωρία και φύλλο εργασίας για τις αιτιολογικές, τελικές, συμπερασματικές και εναντιωματικές προτάσεις στα αρχαία ελληνικά.
Διαδραστικές ασκήσεις

Γ΄ Επεισόδιο (στίχοι 1349-1424)



10. Μια τιμητική εξορία

Φύλλο εργασίας (Κείμενο 10)
Αφού μελετήσετε τη μετάφραση που θα βρείτε εδώ, απαντήστε προφορικά στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι κάνουν οι άλλοι εξόριστοι που δεν καταδέχεται να κάνει ο Αισχίνης;
2. Θεωρεί δίκαιη την απόφαση της πόλης του να τον εξορίσει;
3. Για ποιους λόγους εξορίστηκε σύμφωνα με το απόσπασμα;
4. Σε ποια ψυχική κατάσταση βρίσκεται ο Αισχίνης;
5. Γιατί λέει ότι δεν είναι αγανακτισμένος με την απόφαση να εξοριστεί;
6. Απώτερος σκοπός του Αισχίνη είναι να επιτύχει την επιστροφή του στην πατρίδα. Αν εσείς ήσασταν οι αποδέκτες της επιστολής του, πιστεύετε ότι θα τον πετύχαινε;

Χωρισμός κειμένου σε προτάσεις:
1. Πάντες μέν οἱ ἂλλοι ἤ δέονται τῶν πολιτῶν
2. ὅσοι φεύγουσιν ἀδίκως
3. ὅπως ἐπανέλθωσιν
4. ἤ διαμαρτόντες τούτου λοιδοροῦσι τάς ἑαυτῶν πατρίδας ὡς προσφερομένας αὐτοῖς φαύλως·
5. ἐγώ δε  χθομαι μέν
6. ἐπείπερ ἅπαξ ἠτύχησα
7. ἀναξίως ὧν ἐπολιτευσάμην
8. καί κατηγορῶν ἄλλων άλων αὐτός
9. ὥσπερ εἰκός ἐστιν
10. ἀγανακτῶ δέ οὐδέν.
11. Ἔγωγε γάρ οὔκ εἰμι οὕτως ἠλίθιος
12. ὥστε οἴεσθαι δεῖν Αἰσχίνην τόν Ἀτρομήτου ἀγανακτεῖν ταύτῃ τῇ πόλει, φεύγοντα
13. ἐξ ἧς πόλεως ξηλάθη Θεμιστοκλῆς ὁ ἐλευθερώσας τήν Ἑλλάδα,
14. καί ὅπου Μιλτιάδης πέθανε γέρων ὤν ἐν τῷ δεσμωτηρίῳ, 
15. ὅτι ὤφειλε μικρόν τῷ δημοσίῳ,
16. εἰ ἔπαθέν τι τῶν εἰωθότων Ἀθήνησιν.
17. Ἀλλ’ ἔγωγε εἰκότως νομίσαιμ’ ἄν καί λαμπρόν αὐτό γενέσθαι μοι, τό γεγονέναι ἐν ἀδοξίᾳ παρά τοῖς ἔπειτα ἀνθρώποις μετ’ ἐκείνων καί (γεγονέναι) ἄξιος τοῦ παθεῖν ὅμοια ἐκείνοις.

Γ΄ Επεισόδιο (στίχοι 1286- 1348)

Φύλλο εργασίας 12
Απαντήσεις φύλλου εργασίας 12
Φύλλο εργασίας 13
Απαντήσεις φύλλου εργασίας 13

Ο χορός στο Α΄ Στάσιμο


Δείτε απόσπασμα παράστασης και εδώ.
















Η Ελένη προσπαθεί να εξαπατήσει το Θεοκλύμενο.

Ειρήνη - πόλεμος

  Για αποτελεσματικότερη αναζήτηση ακολουθήστε τις οδηγίες εδώ.
                                                            Α΄ δραστηριότητα
  1. Αναζητήστε πληροφορίες για τον παραπάνω πίνακα του Πικάσο, «Γκουέρνικα».
  2. Παρακολουθήστε το βίντεο που περιγράφει τον πίνακα σε 3D και γράψτε μία παράγραφο για το τι ακριβώς εικονίζει.
  3. Απαντήστε γραπτά στο παρακάτω φύλλο εργασίας.
Φύλλο εργασίας

1. Η εικόνα αυτή δεν είναι πολύχρωμη. Ποια χρώματα έχει μόνο και γιατί;
2. Ακούς τους φοβερούς ήχους που αναβλύζουν από τον πίνακα; Τι ήχοι πιστεύεις ότι είναι;
3. Πώς ζωγραφίζει ο Πικάσο τα πρόσωπα και τα ζώα και τα αντικείμενα στον πίνακά του; Τι επιδιώκει μ’ αυτήν την επιλογή του;
4. Γιατί στον πίνακα οι γραμμές είναι αιχμηρές;
5. Ποια συναισθήματα μας δημιουργούν όλα τα παραπάνω;
6. Στο πάνω μέρος της εικόνας κρέμεται μία λάμπα ηλεκτρισμού. Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι ο καλλιτέχνης την πρόσθεσε στο έργο του;
7. Μπορείς να γράψεις έναν λόγο για τον οποίο ο πίνακας αυτός έγινε διάσημος;
8. Μπορείς να αναφέρεις γεγονότα που περιγράφονται σ’ αυτόν τον πίνακα και συμβαίνουν ακόμη και σήμερα;

                                                            Β΄ δραστηριότητα
Α) Επισκεφτείτε την  ιστοσελίδα η τέχνη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου η οποία περιέχει ένα μεγάλο αριθμό από πίνακες ζωγραφικής που έχουν ως θέμα τους τον Α' Παγκόσμιο πόλεμο. Οι πίνακες αυτοί είναι ταξινομημένοι σε 7 ενότητες:
1. Η κήρυξη του πολέμου (War declared)
2. Ο πολεμιστής (The fighting man)
3. Η μάχη (The battlefield)
4. Η εποχή του πυροβολικού (The age of artillery)
5. Ο πόλεμος (Total war)
6. Ο πόνος (Suffering)
7. Ο θάνατος (Death)
Β) Περιηγηθείτε στους πίνακες της 6ης ή της  7ης ενότητας και επιλέξτε 2 πίνακες που σας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση.
Γ) Περιγράψτε με λεπτομέρειες  τα στοιχεία των εικόνων που επιλέξατε.  Συγκεκριμένα εστιάστε την προσοχή σας στα εξής:  
- περιγραφή των  προσώπων ή  των αντικειμένων που εικονίζονται.
- περιγραφή του φόντου και της θέσης των μορφών στο χώρο.
- σχολιασμός  των χρωμάτων και των συμβόλων που τυχόν υπάρχουν.
Δ) Απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:
- ποιος είναι ο σκοπός του καλλιτέχνη;
- ποια η συναισθηματική του κατάσταση;
- ποια συναισθήματα δημιουργεί σε σας το έργο;
Προσοχή: η εργασία θα πρέπει να γραφτεί στο word.
                                                               Γ΄ δραστηριότητα
Στο μάθημα της ιστορίας έχετε διδαχτεί πολλούς πολέμους που έχουν γίνει από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα.
  1. Επιλέξτε έναν από τους πολέμους αυτούς και γράψτε μια ιστορική αφήγηση, όπου θα αναφέρετε τις αιτίες, τις αφορμές, τα κυριότερα γεγονότα και τις συνέπειες  του πολέμου αυτού. Η αφήγηση μπορεί να έχει οποιαδήποτε μορφή θέλετε (π.χ ιστορικό κείμενο, διήγημα, ημερολόγιο στρατιώτη, γράμμα από το μέτωπο κ.α)
  2. Μετατρέψτε την εργασία σας σε e-book κάνοντας κλικ στο http://georgenikolaou.blogspot.com/2012/02/tikatok-e-book.html και ακολουθείστε τις οδηγίες.
  3. Για την εικονογράφηση του e-book αναζητήστε έργα τέχνης που αναφέρονται στο συγκεκριμένο πόλεμο που επιλέξατε (π.χ πίνακες, γλυπτά,  μικρογραφίες χειρογράφων, καλλιτεχνικές φωτογραφίες, αφίσες, γελοιογραφίες κ.α)
                                                              Δ΄ δραστηριότητα
Αναζητήστε εικονογραφικό υλικό - βίντεο από εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία και το διαδίκτυο που θεωρείτε κατάλληλο, για να οπτικοποιήσετε τις έννοιες της ειρήνης και του πολέμου. Γράψτε ένα σύνθημα (σλόγκαν) σχετικό. Συνθέστε με αυτά μία διαδραστική αφίσα που να εκφράζει την προσωπική σας αντίληψη και στάση απέναντι στο θέμα ειρήνη – πόλεμος. Πληροφορίες για τη δημιουργία διαδραστικής αφίσας στο georgenikolaou.blogspot.com/2011/05/glogster-edu.html.
                                                             
                                                              Ε΄ δραστηριότητα
Δημιουργήστε μία παρουσίαση στο powerpoint στην οποία θα απαριθμείτε τις συνέπειες του πολέμου και τα οφέλη της ειρήνης. Φροντίστε να συνοδεύετε το καθένα από αυτά με κατάλληλες εικόνες που θα βρείτε σε βιβλία ή στο διαδίκτυο. Προσθέστε αποφθέγματα - γνωμικά - ρήσεις και γνωστά αντιπολεμικά ποιήματα με θέμα την ειρήνη ή τον πόλεμο που θα βρείτε σε βιβλία ή σε ιστοσελίδες, όπως το sansimera.gr κ.α.
Εργασία μαθητή
Εργασία μαθητών
Εργασία μαθητών
Εργασία μαθητών
Εργασία μαθητών
Εργασία μαθητών


Και μερικά βίντεο για τη σκληρότητα του πολέμου: