English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Φύλλα εργασίας για την ιστορία Γ΄ Γυμνασίου

Στους παρακάτω υπερσυνδέσμους θα βρείτε φύλλα εργασίας και κριτήρια αξιολόγησης που επιμελήθηκε ο καθηγητής του σχολείου, Γιώργος Μάλλιος. Καλό διάβασμα.

Ενότητα 5   Ενότητες 6-7   Ενότητα 7  Ενότητα 7β   Ενότητα 8   Ενότητα 8β   Ενότητα 8γ   Ενότητα 8δ   Ενότητα 8ε   Ενότητα 9   Ενότητα 9β   Ενότητες 9-10   Ενότητα 10   Ενότητα 17   Ενότητα 17β   Ενότητα 18   Ενότητα 19   Ενότητα 19β   Ενότητες 19-20   Ενότητα 20   Ενότητες 21-22   Ενότητα 23   Ενότητα 23β   Ενότητες 27-30   Ενότητες 27-30β   Ενότητες 27-30γ   Ενότητα 31   Ενότητα 32   Ενότητα 34   Ενότητες 31-34   Ενότητα 39   Ενότητα 40

Δείτε παρακάτω παρουσιάσεις του ίδιου καθηγητή που αφορούν τις εξής ενότητες:

Ενότητα 5   Ενότητα 7   Ενότητα 8   Ενότητα 9   Ενότητα 10   Ενότητα 17   Ενότητα 19   Ενότητα 20   Ενότητα 21-22   Ενότητα 27-30

Έξοδος (στίχοι 1653 - 1870)

Φύλλο εργασίας 16
Απαντήσεις φύλλου εργασίας 16
Φύλλο εργασίας 17
Απαντήσεις φύλλου εργασίας 17
Φύλλο εργασίας 18
Απαντήσεις φύλλου εργασίας 18

   Λίγα λόγια για όσα συνέβησαν στους στίχους 1653-1778: Ένας Αιγύπτιος Ναύτης, γλίτωσε από τύχη απ' το σπαθί των συντρόφων του Μενέλαου που ανέβηκαν μαζί του πάνω στο καράβι της φυγής. Έτσι είδε το καράβι με τους φυγάδες να ξεμακραίνει στα ανοιχτά και έφτασε μπροστά στο Θεοκλύμενο, για να του φέρει τις κακές ειδήσεις. Του περιέγραψε λοιπόν με κάθε λεπτομέρεια πώς επιβιβάστηκαν στο πλοίο οι Αχαιοί, πώς έγινε η θυσία με δεήσεις στον Ποσειδώνα αντί για προσευχές προς το νεκρό, πώς εξολοθρεύτηκαν έπειτα όλοι οι Αιγύπτιοι ναύτες και πώς αυτός σώθηκε.

Ο ναύτης που γλίτωσε περιγράφει στον έκπληκτο
 Θεοκλύμενο τα γεγονότα.


Ακούστε την 1η και τη 2η σκηνή στα παρακάτω βίντεο:



Ακούστε την 3η σκηνή στο παρακάτω βίντεο: Εμφανίζονται οι Διόσκουροι, τα αδέρφια της Ελένης, που τώρα είναι θεοί και δρουν στη σκηνή ως "από μηχανής" θεοί.


Δείτε απόσπασμα από την 3η σκηνή της παράστασης εδώ.


Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών

Υπάρχει ένας υπέροχος μυστικός κανόνας στη φύση, που ορίζει πως τρία πράγματα που ποθούμε περισσότερο στη ζωή μας, ευτυχία, ελευθερία, πνευματική γαλήνη, τ' αποκτούμε πάντα αφού πρώτα τα προσφέρουμε εμείς σε κάποιον άλλο.  (πηγή: http://www.gnomikologikon.gr/index.html)

1. Αφού διαβάστε το Χάρτη των θεμελιωδών δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γράψτε ποιες είναι οι 5 οικουμενικές αξίες και δώστε έναν ορισμό για καθεμία από αυτές (οικουμενικός είναι αυτός που αφορά ολόκληρο τον κόσμο και όχι μεμονωμένες χώρες ή ομάδες ανθρώπων).

2. Μη Κυβερνητικές οργανώσεις ονομάζονται οι οργανώσεις των οποίων η λειτουργία εξασφαλίζεται από ιδιωτικούς πόρους και σκοπός τους είναι η παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε ομάδες που έχουν ανάγκη καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος.
Επισκεφτείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες μη κυβερνητικών οργανώσεων (Μ.Κ.Ο) και καταγράψτε τους κυριότερους σκοπούς για τους οποίους δημιουργήθηκαν.
Actionaid
Διεθνής Αμνηστία
Ένωση καταναλωτών για την ποιότητα ζωής (Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ)
Ελληνική Ομάδα Διάσωσης
Γιατροί Χωρίς Σύνορα
Γιατροί του Κόσμου
Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες
Ερυθρός Σταυρός
Greenpeace
Αρκτούρος
Θεόφιλος
Το χαμόγελο του παιδιού
Αλληλεγγύη

3. Αναζητήστε εδώ τις εθελοντικές οργανώσεις που δρουν στην περιοχή σας. Επιλέξτε μία στην οποία θα σας ενδιέφερε να γίνετε μέλος. Εξηγήστε τους λόγους της επιλογής σας και αναφέρετε ποια οφέλη πιστεύετε ότι θα προκύψουν από τη συμμετοχή σας.

4. Ποια πρέπει να είναι, κατά τη γνώμη σας, τα χαρακτηριστικά ενός καλού εθελοντή; Αντλήστε πληροφορίες και από τις παρακάτω υπερσυνδέσεις:
Γιατροί χωρίς σύνορα
Ερυθρός Σταυρός
Δίκτυο Μεσόγειος