English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Αφωνόληκτα ουσιαστικά Γ΄ κλίσης

Μάθημα σε διαδραστικό πίνακα για τη Γ΄ κλίση των ουσιαστικών (α΄ μέρος)
Μάθημα σε διαδραστικό πίνακα για τη Γ΄ κλίση των ουσιαστικών (β΄ μέρος)

Στην προηγούμενη τάξη μάθαμε από αυτήν την κατηγορία των ουσιαστικών να κλίνουμε τα ουσιαστικά γίγαςγέρων και κτήμα. Σήμερα θα μάθουμε τα υπόλοιπα με τη βοήθεια της ιστοσελίδας Ελληνικός πολιτισμός κάνοντας κλικ στην υπερσύνδεση αφωνόληκτα. Στην ίδια σελίδα θα θυμηθούμε και πώς κλίνονται τα παραπάνω ουσιαστικά που μάθαμε πέρυσι.
Για εξάσκηση κάντε τις ασκήσεις που θα βρείτε εδώ (στο σύνδεσμο "Γραμματική-Ασκήσεις").

Λεξιλογικός πίνακας ενότητας 2

Το λεξιλόγιο της ενότητας σε PDF

Χρησιμοποιήστε το Λεξικό της κοινής νεοελληνικής , για να αναζητήσετε τη σημασία όσων λέξεων δεν γνωρίζετε από τον πίνακα της σελίδας 17, καθώς και το Βασικό Λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής, για όσες λέξεις δεν βρείτε στο προηγούμενο λεξικό. Γράψτε τις σημασίες στον πίνακα της σελίδας 17 και βρείτε ένα παράδειγμα πρότασης για 5 από τις λέξεις που σας φαίνονται δύσκολες. Αναζητήστε όσο το δυνατόν περισσότερες σημασίες της λέξης "λόγος" και σχηματίστε 5 δικές σας προτάσεις που να την περιέχουν, αλλά με διαφορετική σημασία κάθε φορά.

Ραψωδία Α (στίχοι 54-306)


ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ

  Αγαπητοί τηλεθεατές, βρισκόμαστε στο φημισμένο στρατόπεδο των Αχαιών, έξω από την Τροία, όπου εκτυλίσσονται σημαντικά και δραματικά γεγονότα.

  Να σας θυμίσουμε ότι όλα άρχισαν, όταν ο αρχηγός των Ελλήνων ο Ατρείδnς Αγαμέμνων πήρε ως λάφυρο για γυναίκα του την ιέρεια του θεού Απόλλωνα και κόρη του επίσης ιερέως Χρύση, την Χρυσιίδα. Ο ιερέας όπως ήταν αναμενόμενο κατέφθασε στο στρατόπεδο προσφέροντας λύτρα για την απελευθέρωση της κόρης του. Όλοι οι Έλληνες φώναζαν να δοθεί αυτή πίσω, αντίθετα ο Αγαμέμνονας όχι μόνo δεν δέχθηκε, αλλά τον έδιωξε προσβάλλοντας και φοβερίζοντας τον.

  Από πληροφορίες που δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε, γνωρίζουμε ότι ο ιερέας ζήτησε από τον θεό Απόλλωνα να πληρώσουν οι Δαναοί για τα δάκρυά του και όπως ήταν αναμενόμενο αγαπητοί τηλεθεατές ο θεός ακούγοντας τον ιερέα έστειλε φοβερή αρρώστια στο στρατόπεδο.

  Μετά από τα παραπάνω η κατάσταση στο στρατόπεδο είναι δραματική, καθώς μετά από εννέα ημέρες που θερίζει τους Έλληνες φοβερός λοιμός, οι νεκροί είναι πολλοί και πάρα πολλοί οι άρρωστοι. Αυτή την στιγμή, 10η μέρα του λοιμού, λαμβάνει χώρα γενική συνέλευση την οποία συγκάλεσε ο θεϊκός Αχιλλέας και στην οποία ανέφερε ότι  υπάρχουν φόβοι ή να πεθάνουν όλοι στο στρατόπεδο ή να γυρίσουν άπραγοι πίσω στην πατρίδα.  Έχουμε πληροφορηθεί από τις γνωστές πηγές που δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε ότι n θεά Αθηνά έδωσε χρήσιμες πληροφορίες στον θεϊκό Πηλείδη Αχιλλέα ότι η αρρώστια προήλθε από τον θεό Απόλλωνα.  Για τον λόγο αυτόν ο Αχιλλέας ζήτησε από τον μάντη Κάλχα να ενημερώσει τους Έλληνες για ποιόν λόγο ο Φοίβος είναι δυσαρεστημένος.

  Σ’ αυτό το σημείο όμως θα διακόψουμε για διαφημίσεις και στη συνέχεια θα σας μεταδώσουμε σε αποκλειστικότητα φοβερές σκηνές από την σύγκληση, όπου θα παρακολουθήσετε την φραστική σύγκρουση που συνέβη μόλις πριν λίγα λεπτά ανάμεσα στον αρχηγό Αγαμέμνονα και τον ηρωικό Αχιλλέα.

Για το κανάλι «ΒΗΤΑ 3», Ε. Μ.
Μείνετε μαζί μας.

Εικόνες που συγκέντρωσαν μαθητές με θέμα το θυμό του Αχιλλέα και την επέμβαση της Αθηνάς:







Κείμενο 2 - Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή

Μάθημα σε διαδραστικό πίνακα

Αφού διαβάσετε πρώτα τα ερμηνευτικά σχόλια της σελίδας 15-16 και στη συνέχεια τη μετάφραση του κειμένου 3 κάνοντας κλικ εδώ, απαντήστε προφορικά στις παρακάτω ερωτήσεις:
1. Τι έκανε ο περσικός στόλος, όταν έφτασε στην Αττική;
2. Πώς αντέδρασαν οι Πελοποννήσιοι και πώς ο Θεμιστοκλής;
3. Ποιος ήταν ο Σίκιννος;
4. Τι διαμήνυσε στον Ξέρξη ο Θεμιστοκλής μέσω του Σικίννου;
5. Πώς αντέδρασε ο Ξέρξης, όταν άκουσε το Σίκιννο και γιατί;
6. Ποια εντολή έδωσε ο Ξέρξης;
Στο τέλος επισκεφτείτε την ιστοσελίδα για τη ναυμαχία της Σαλαμίνας.
Αν έχετε ελεύθερο χρόνο, παίξτε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι κάνοντας κλικ εδώ.

Κείμενο 1 - Πατρική δικαιοσύνη

Επανάληψη στην Οριστική μέσης φωνής
Μάθημα σε διαδραστικό πίνακα

Αφού διαβάσετε τη μετάφραση του κειμένου 1 κάνοντας κλικ εδώ, απαντήστε προφορικά στις παρακάτω ερωτήσεις:
1.Ποια είναι τα πρόσωπα του κειμένου;
2.Ποιο πρόβλημα αντιμετώπιζε ο πατέρας του κειμένου με το γιο του;
3.Τι έκανε, για να το λύσει;
4.Πώς αντέδρασαν οι δικαστές;
5.Τι ρώτησε ο Αρταξέρξης τον πατέρα αυτόν;
6.Τι του απάντησε ο πατέρας και πώς δικαιολόγησε την απάντησή του;
7.Γιατί ο Αρταξέρξης έκανε τον πατέρα αυτόν δικαστή;
8.Τι απέγινε τελικά ο γιος του;

Αφού διαβάσετε το παράλληλο κείμενο στη σελίδα 144 του βιβλίου σας, να βρείτε ποια ομοιότητα υπάρχει ανάμεσα σ' αυτό και στο κείμενο "Πατρική δικαιοσύνη" της 1ης ενότητας. 

Ραψωδία Α (στίχοι 1-53)

Φύλλο εργασίας 1 (Ραψωδία Α στίχοι 1-53)

Αγοράστε το βιβλίο με όλα τα φύλλα εργασίας εδώ.



Του μαθητή Μάρκου Νικολάου

Εικόνες που συγκέντρωσαν μαθητές με θέμα την ικεσία του Χρύση και την επέμβαση του θεού Απόλλωνα: